måndag 1 juni 2009

En poängsnål men "placerings-bra" helg

Regional tävling i Mönsterås
Denna helg bar det av till mösteråsbanan. Jag, Micke och Jenny och 4 hästar. Ett ställe som jag aldrig varit på förut. Men det visade sig vara en mkt fin bana och en välordnad tävling. Det som var lite tråkigt var att det var mkt kritiska domare. Det var väldigt svårt att få några högre poäng. Det var ytterst få som lyckades få sina SM-kval poäng.
Femgången blev en familje fejd.....:)
Micke tävlade Vel och jag tävlade Valtýr, en 6-årig hingst efter Tyr.
Efter uttagningen ledde Micke och jag låg tvåa.
Men i finalen blev det en jämn kamp mellan oss båda. Men ja lyckades till slut knipa åt mig första platsen med slutpoängen 6,19. Micke slutade på en andra plats på poängen 5,87.

Fyrgång och tölt med Pjakkur (nedan) och Oskadis
I fyrgångsuttagningen blev ja 1.a med pjakkur och 3.a med Oskdis
Till finalen valde ja att rida Oskadis och vann den på poängen 6,53

Oskadis
I töltuttagningen kom ja 2.a med oskadis och lyckades även få mina SM-kval poäng! Och 4.a med Pjakkur. I finalen valde jag att rida Oskadis, för rutinens skull. Och behöll även då min andra plats. Den värdiga vinnaren blev Åsa Nevander på Oskasteinn som gjorde en fantasikt finalritt. Hon landade på den fina slutpoängen 7,50!
I stora drag tycker ja att Mönsterås var en fin tävlingsplats med många engagerade människor, ordentliga program, bra bana, en välordnad ryttarfest och hela helgen bjöd på ett fantastiskt bra väder!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar