tisdag 19 maj 2009

Fyrgångs seger på Svealandsmästerskapen

ESKILSTUNA - Sundbyholm
Årets första nationella SM-kval tävling och en ny tävlingsplats.
En fantastisk trevlig tävlingsplats och välarrangerad tävling.
Det blev en mkt spännade fyrågngsfinal med Glampi.
Jag låg 5.a inför finalen, med en hel del missar i uttagningen.
Jan Bertsson på Embla och jag hade samma poäng efter sista momentet.
Så domarna fick avgöra vem de vill ha som 1.a

OCH DET BLEV VI! med en slutpoäng på 6,90 Till femgången hade ja med mig gamle erfarna Hárekur,som jag har haft lite svårt att bestämma om jag ska rida honom i fyrgång eller femgång. Och denna gång fick det bli femgång.

Och det blev en 2.a plats i B-finalen i femgången.
Ljósadis var också med på plats och deltog i tölt och fyrgång
Och det blev en plats i B-finalen i fyrgång
Och efter några strykningar även en finalplats i tölt.
Men där hade ja redan Glampi så Ljosadis fick avstå.Så det slutade med en 3.dje plats i B-finalen i fyrgång

För övrigt var det en mkt trevlig helg, med underbart väder, bra banor
och stallar och en mkt trevlig ryttarfest!

Glampi och Hárekur blev även färdigkvalade till SM i både tölt och fyrgång respektive femgång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar