måndag 13 april 2009

En fantastisk födelsedag

Klockan 7.00 på morgonen vaknade jag till två ljuva stämmor av"ja må du leva". Och in kommer Micke, mammsen och de två fyrbenta vännerna Annie och Tinna, med tårta och levande ljus. Efter lite morgonuppvaktning var min tanke att jag skulle ut och rida lite hästar, men det lyckades bara bli en innan det var dags för fika. Tjejerna i stallet hade varit så gulliga och bakat och dukat upp så fint i föreläsningsalen i ridhuset. När fikat precis var avslutat kom nästa överraskning, Micke meddelade mig att jag hade 15 min på mig att byta om och fixa till mig lite för att sedan ut och åka en liten sväng. Lite lätt chockad men väldigt nyfiken på vad han hade hittat på. Efter en stunds åkande och tvångsmatning på Mc Donalds åkte en ögonbindel på...hjälp..... vart ska detta sluta tänkte ja i mitt stilla sinne?

När bilen äntligen stannade blev jag utledd och släpad ner för en trappa. När sedan ögonbindeln drogs av stod jag placerad mitt framför en mick och en obekant man sträckte fram handen och presenterade sig som Mattias. När jag sedan vände mig om så stod mamma, Jenny och min sångpedagog Eva Bergenhem där med kamran i högsta hugg och såg väldigt nöjda ut.




Lite lätt förvånad så förstod jag ju ganska snabbt att jag befann mig i en studio någonstans i en källare i Linköping. 4 timmar fick jag till mitt förfogande och det var SÅ HIMLA KUL, men väldigt nervöst först.

Efter en 4 underbara timmar susade vi hem till Ödegården där det var dags att fika igen. Jag hann inte vara hemma många minuter förräns nästa order kom. Nu skulle det vara lite mer finklätt och 30 min hade jag på mig. Efter en liten biltur stannade bilen återigen i Linköping, men denna gång hamnade vi i en biljardhall. Efter några öl och 1 timmes biljard fortsatte vandringen och vi började gå mot bilen. Men precis innan vi skulle gå in i parkeringshuset drogs jag lite plötsligt in på en resturang.
Och där inne satt ett glatt gäng kära vänner och famljemedlemmar som stämde upp till sång när jag klev innanför dörren, SNACKA OM CHOCKAD!!! Efter en helmysig kväll på restaurangen fortsatte kvällen hemma på Ödegården med bland annat lite sing-star, vissa hade ju fördelen av att redan vara uppsjungen, hehe. Insåg i alla fall ännu mer vilken fantastisk pojkvän och vilka underbara vänner jag har och konstaterade att jag inte hade haft en bättre födelsedag sedan jag fyllde 15 år!!

TACK ALLA!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar